سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مناسب سازی محیط برای معلولان تویسرکانی در اولویت قرار گیرد

مناسب سازی محیط برای معلولان تویسرکانی در اولویت قرار گیرد

کد خبر: 4399

همدان_فرماندار تویسرکان گفت: هر فرد با توجه به معلولیت و مشکلاتی که دارد باید برای تردد با مشکلی مواجه نشود و مناسب سازی در محیط برای گروه هدف باید ملاک کار ادارات و در اولویت قرار گیرد.

حسین افشاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۵۰۰ خانوار معلول در تویسرکان وجود دارد که شامل ۲ هزار نفر معلول مستمری بگیر است.

افشاری بیان کرد: قانون مناسب سازی بسیار دیر در دستور کار به ادارات ابلاغ شده است و در سنوات اخیر پایان کار را منوط به ضوابط مناسب سازی قرار دادند که در شهرستان تویسرکان در حال پیگیری است.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در ضوابط طرح هادی در روستاها معابر تعریف شده باید شرایط مناسب سازی رعایت شود افزود: گسترش خدمات الکترونیکی برای کاهش رفت و آمد کمک بسزایی می‌کند و خیلی از خدمات را می‌توان در بستر دولت الکترونیک به جامعه تحویل دهیم.

افشاری تشریح کرد: در برخی موارد مانند بهداشت، درمان، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن زیارتی که رفت و آمد سالمندان و گروه هدف در آن بیشتر است امکانات مناسب سازی باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف را در مناسب سازی ساختمان‌ها باید در نظر بگیریم خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد معلولان، معلول نیستند و این شهر است که آنها را معلول کرده است چون هر فردی با توجه با محدودیت‌های فیزیکی که دارد باید توان تردد در شهر را داشته باشد.

افشاری یادآور شد: جامعه هدف ما صرفاً افراد دارای معلولیت نیستند و گروه‌هایی نظیر افراد کم‌توان، معلولان موقت نظیر افراد دارای شکستگی، سالمندان، زنان باردار و بیماران ام‌اس، صرع نیز از جامعه هدف محسوب می‌شوند.

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: افراد معلول در کنار محدودیت‌های خود از توانمندی‌هایی نیز برخوردارند که در صورت ایجاد بستر مناسب می‌تواند تقویت شود.

کد خبر 5655899

منبع: mehrnews-5655899

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید